Rüzgar Türbini Rotor hızı
Rotor hızı, dikkate alınması gereken son faktördür. Çoğu dönen eleman, normal çalışma hızlarında veya normal hız aralıklarının üzerinde dengelenir. Sonuç olarak, dengeleme çözümüne dahil olmayan bazı hızlarda dengesiz olabilirler. Örneğin, aracınızdaki tekerlek ve lastikler sıfırdan maksimum beklenen hıza (yani saatte 120 mil) kadar değişen hızlar için dinamik olarak dengelenir. Saatte 120 km üzerindeki hızlarda, dengesiz olabilirler.
Rotor hızı ve türbin kanat uzunluğu /çapı
Rotor hızı kısmen rotor çapına bağlıdır. Rotor hızları genellikle 120-210 m/s aralığındadır, ancak çoğunlukla 150 ila 190 m/s arasındadır ve daha küçük bir rotor çapıyla daha yüksek olma eğilimindedir Şu anda endüstriyel olarak kullanılan en küçük rotor çapı 28 mm'dir ve rotor hızı 150.000 rpm'ye kadar çıkabilir, ancak bazı makineler 160.000 rpm'ye ulaşabilir. Teknik olarak rotor çapı iplik sayısına veya tam tersine bağlı değildir. Ancak, daha kaba iplikler için daha büyük bir rotor gerekir çünkü bunlar sıklıkla nispeten düşük kaliteli pamuktan üretilir ve bu da rotorda daha fazla çöp birikmesine neden olur. Daha büyük bir rotor çapı, çöpü çıkarmak için gereken temizleme sıklığını azaltır. Her rotor devrinde iplik soyma noktasının üzerine biriken lif sayısı da rotor çapı azaldıkça artar ve bu da rotor oluğundaki iplik soyma noktasında daha fazla sayıda üst üste binen lifle sonuçlanır. Bu üst üste binen elyaf sarımı, rotor oluğu bölgesinde büküm göçünü önleyen iplik ekseni etrafında ek tork üretir.
Rotor hızındaki artış, rotor çapı gibi faktörlere bağlı olarak belirli bir maksimum hıza kadar iyileştirilmiş eğirme kararlılığıyla sonuçlanır. Ancak, çok yüksek bir rotor hızı, rotor oluğundaki elyaflar üzerindeki büyük santrifüj kuvvetleri nedeniyle eğirme gerginliğini artırarak iplik kopmalarına neden olduğundan, eğirme kararlılığının zayıf olmasına neden olur. Çok düşük bir rotor hızı da eğirme kararlılığının zayıf olmasına neden olur. İplik gerginliği çok düşükse, iplik bükümü rotor oluğuna yeterli şekilde yayılamaz.
Hıza bağlı olarak, rotor çapında 56 mm ila 28 mm aralığında bir azalma, daha yüksek üretkenlik ve daha düşük enerji tüketimiyle sonuçlanır, ancak iplik yapısında daha fazla düzensizlik (örneğin daha fazla göbek bandı yeri) ve daha fazla iplik kopmasıyla eğirme kararlılığının azalmasıyla sonuçlanır.
Hem rotor hızı hem de rotor çapı eğirme gerginliğini etkiler. İplik kopmalarını artırma riski nedeniyle iplik gerginliği belirli bir değeri aşmayabileceğinden, daha hızlı hızlar gerekiyorsa rotor çapı düşürülmelidir. Daha küçük bir rotor ve buna bağlı olarak artan rotor hızıyla, rotor oluğundaki santrifüj kuvvetinden kaynaklanan elyaf temas basıncı artar. Bu, bükmeyi daha zor hale getirir. Ek olarak, gömülü çöp parçacıkları yalnızca daha büyük zorlukla çıkarılabilir [6].
Rüzgar Türbini rotor Kanat Dönüş hızı ve ürettiği güç
-
- Mesaj Panosu Yöneticisi
- Mesajlar: 376
- Kayıt: Prş Mar 01, 2018 4:52 pm
- Konum: Ankara
- İletişim:
Rüzgar Türbini rotor Kanat Dönüş hızı ve ürettiği güç
Elektr Müh. İsmail Hakkı Özdem
Çamlıc aM 147. C 4/I
Yenimahalle Ankara 0312 425 2200
Çamlıc aM 147. C 4/I
Yenimahalle Ankara 0312 425 2200