1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Kaç kanatlı rüzgar türbini daha verimlidir

Gönderilme zamanı: Pzt Eki 21, 2024 12:00 am
gönderen atakale
İki kanatlı rüzgar türbinleri, üç kanatlı rüzgar türbinlerine göre bir dizi belirgin avantaj sunar.
Daha az sayıda kanat (ve eğim tahriki) olmasının en büyük avantajı, rotor ağırlığıdır (ve dolayısıyla malzeme) ve karşılaştırılabilir üç kanatlı bir rotordan yaklaşık %30 daha hafiftir (Aerodyne engineering GmbH, 2014). Dahası, iki kanatlı rotorlar daha yüksek bir dönüş hızında çalıştığından, şaft üzerindeki tork daha düşüktür ve daha da sonuç olarak rotor ve nacelle (örneğin jeneratör ve tahrik sistemini barındıran) daha hafiftir. Üçten az kanata sahip bir rotorun bir diğer kolaylığı da fırtınalar sırasında yatay olarak döndürülebilmeleri ve böylece yıldırım çarpması olasılığının daha düşük olmasıdır.
İki kanatlı rotorlar, karşılaştırılabilir üç kanatlı bir rotordan yaklaşık %30 daha hafiftir
Başka bir avantaj da nakliye ve inşaat sırasında bulunabilir: iki kanatlı bir rotor, tamamen önceden monte edilmiş ve bir geminin güvertesinde önceden test edilmiş olarak rüzgar çiftliği sahasına taşınabilir (De Vries, 2011). Son olarak, rotorun yatay park yeri kullanılarak aşırı yükler önemli ölçüde azaltılabilir (Aerodyne engineering GmbH, 2014). Aşırı yüklerin azaltılması nedeniyle kule ve temel daha hafif tasarlanabilir.
Modern rüzgar türbinlerinin üç kanatlı tasarımı, aerodinamik verimlilik, yapısal bütünlük ve ekonomik uygulanabilirliğin dikkatli bir şekilde değerlendirilmesinin bir sonucudur. Daha fazla kanat eklemek, düşük hızlarda küçük ölçekli türbinler için bazı avantajlar sağlayabilirken, artan sürüklenme ve daha düşük optimum TSR'ler nedeniyle yüksek hızlarda faydalar azalır.
3 Kanatlı Rüzgar Türbinleri
Rüzgar türbinleri, öncelikle aerodinamik verimlilik, yapısal bütünlük ve maliyet etkinliği için dört veya beş yerine üç kanatla tasarlanır. Aerodinamik olarak, 3 kanat, rüzgar enerjisini etkili bir şekilde yakalamak ve sürüklenmeyi en aza indirmek arasında bir denge kurar.

Bu yapılandırma, daha fazla kanatla oluşabilecek aşırı aerodinamik kayıplar olmadan optimum enerji dönüşümüne olanak tanır. Yapısal olarak, yükü üç kanat arasında dağıtmak stresi azaltır ve mekanik stabiliteyi sağlayarak türbinin ömrünü ve güvenilirliğini artırır.

Ekonomik olarak, daha az kanat daha düşük üretim ve bakım maliyetleri anlamına gelir ve üç kanatlı türbinleri büyük ölçekli dağıtım için daha uygulanabilir hale getirir. Özünde, üç kanatlı tasarım, operasyonel giderleri en aza indirirken performansı en üst düzeye çıkaran iyi tasarlanmış bir uzlaşmayı temsil eder.