1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Jel Batarya Akü Gerilimi Kapasite oranı Aralığı

Gönderilme zamanı: Sal May 26, 2020 6:59 pm
gönderen atakale
Bataryaların gerilimini hücre sayısı ve batarya tipi belirler

1- Jel Akülerde gerilim aralığı aşağıdaki tabloda olduğu gibi şarjın durumuna göre değişir. Genelde piyasada 2V/6V/12v olarak görebilirsiniz. Ancak bu nominal ve etiket değeridir
Aküleirn şarj esnsasında, gerilimleri değiir.

Doluluk 2V 12V 6V
100% 1.265 12.7 6.3
75% 1.225 12.4 6.2
50% 1.190 12.2 6.1
25% 1.155 12.0 6.0
Şarjsız 1.120 11.9 6.0

JEl akülerde şarj ve gerilim testibir kaç şekilde yapılabilir. En doğru yöntem özgül ağırlık ve akü voltajının ölçümüdür. Özgül ağırlığı ölçmek için, sıcaklık dengeleyici bir hidrometre satın alın. Voltajı ölçmek için dijital bir D.C. Voltmetre kullanın. Kapalı pilleri test etmeniz gerekiyorsa, kaliteli bir yük test cihazı iyi bir satın alma olabilir.

Bu yöntemlerden herhangi biri için önce aküyü tamamen şarj etmeli ve ardından en az birkaç saat beklemelisiniz (en az 12 saat tercih ederim), test etmeye başlayabilirsiniz. Yüzey şarjını gidermek için akü birkaç dakika boşalmalıdır.

Yük testi, bir bataryayı test etmenin başka bir yoludur. Yük testi, bir motoru çalıştırmak gibi bir aküden amper çıkarır. Çoğu otomobil parçaları mağazasında bir yük test cihazı satın alınabilir. Bazı akü şirketleri akülerini test için amp yüküyle etiketler. Bu sayı genellikle CCA derecelendirmesinin yarısıdır. Örneğin, 500 CCA pil 15 saniye boyunca 250 amperde test yükleyecektir. Yükleme testi yalnızca akü yakınsa veya tam şarj olduğunda yapılabilir.

Hidrometre okumaları, hücreler arasındaki .05'ten fazla farklılık göstermemelidir.
AGM ve jel hücre pil voltajı (tam şarjlı) 12,8 ila 12,9 aralığında biraz daha yüksek olacaktır. Şarj edilmiş bir aküde 10,5 volt aralığında voltaj görüyorsunuz, bu aküde bazı hücreler kısa devre veya çalışmıyor demektir
Bakım gerektirmeyen sulubir hücreniz varsa, test etmenin tek yolu volt metre ve yük testidir. Dahili hidrometreye (siyah / yeşil pencere) sahip bakım gerektirmeyen akülerden herhangi biri size 1 hücre 6'nın durumunu söyleyecektir. 1 hücreden iyi bir okuma alabilirsiniz, ancak akünün diğer hücrelerinde bir sorun olabilir.
Akü testi konusunda şüpheniz olduğunda, üreticisini arayın.

VRLA ve Jel Akülerin Şarj Gerilimi sıcaklığa göre değişir, Aşaıdaki tablo, bu gerilim aralığını göstermektedir
Resim

Şarj cihazında bir sıcaklık sensörü varsa tatbik edilen voltaj ayar noktalarını kullanın. 4mV / ºC / Hücre ... 'ye ayarlayın (25ºC Delta - 48V Sisteminden ºC başına +/- 96mV) Yüksek veya düşük ayarlar, şarj voltajında ​​yanlış ayarlara neden olabilir. Sıcaklık sensörü olmadan şarj ayarları, yalnızca ortam sıcaklıklarına değil, kullanım sırasında akü sıcaklığına göre manuel olarak ayarlanmalıdır.

Şarj döngüsünün en önemli kısmı Absorpsiyon yüküdür. şarj aşaması akü absorpsion şarj % 80 düzeyine şarj eder. Emilim şarj fazı, şarj direncinin arttığı şarj döngüsünü tamamlar. Piyasadaki çoğu şarj cihazında, kullanıcının akü tam olarak şarj etmek için gereken süreyi ayarlamasını sağlayan bir zamanlayıcı bulunur. Doğru zamanı ayarlamak için basit bir hesaplama kullanılır. 20 AH kapasitesi ve şarj akımı yardımıyla, pil takımının aşağıdaki denklemi kullanarak% 100 şarj durumuna (SOC) ulaşması için gereken kalan şarj süresini hesaplayabilirsiniz:
AGM & GEL VRLA modellerinde Bulk & Absorption şarj fazları için 20 saatlik hızın% 20'sinde bir şarj akımı öneriyoruz.
[% 10 dk,% 20 önerilir, maksimum% 30]
T = 0,38 x (C / I)
T = Soğurma Şarj Süresi (Saat)
C = 20 sa Anma Kapasitesi (AH) [ör: 2 tel x S6-460AGM-RE modelleri (415 AH) = 830 AH anma kapasitesi]
I = Şarj Akımı (Amper) [şarj cihazı çıkışı min.% 10 ila 20 saatlik oranın maks.% 30'u]
MİSAL:
2 adet S6-460AGM pil dizisi
20 sa. Hız = 415 AH x (2 tel) = 830 AH
I = 830 AH'nin% 20'si = 166 Amper VEYA Şarj cihazı çıkış limiti maks. 120 Amper ise, 120 kullanılır
T = 0,38 x 830/166 = 1,9 saat VEYA T = 0,38 x 830/120 = 2,63 saat

GEL akülerini yalnızca onaylanmış ve güvenilir, sıcaklık algılamalı, voltaj ayarlı bir şarj cihazı kullanarak şarj edin. Asla sabit akım şarj cihazı kullanmayın!
Şarj Akımı veya Amper elektrik akışıdır. Her akü yalnızca belirli miktarda elektrik depolayabilir, iletebilir veya alabilir. Voltaj elektrik basıncıdır. Voltaj miktarı, yeniden şarj işlemi sırasında amperlerin aküye zorlanma hızını belirler. Bu işlemin gerçekleştiği sıcaklık aynı zamanda şarjı da etkiler. Doğru basınç kullanıldığında - doğru sıcaklıkta - akü optimum hızda şarj edilir. Çok fazla basınç kullanılırsa, akım veya şarj aküden saklanabileceğinden daha hızlı zorlanır. Bu, aküin hidrojen ve oksijeni yeniden birleştirilebildiğinden daha hızlı vermesine neden olur ve bu da aküin tahrip olmasına neden olur. Daha sıcak bir akü, yeniden şarj etmeyi daha kolay kabul eder
25 ° C / 77 ° F'de şarj akımını GEL aküleri için hücre başına 2,38 volt ila 2,42 volt aralığında tutun.
AGM aküleri için 25 ° C / 77 ° F'de şarj voltajını hücre başına 2,4 volt ila 2,465 volt aralığında tutun
25 ° C / 77 ° F'nin üstünde veya altında akü sıcaklığı telafisi, 25 ° C'nin üzerindeki her 1 ° C için hücre başına 0.005 volt çıkarılarak veya 25 ° C'nin altındaki her 1 ° C için hücre başına 0.005 volt eklenerek yapılabilir. 77 ° F'nin altındaki her 10 ° için hücre başına 0,028 volt ekleyin ve 77 ° F'ın üzerindeki her 10 ° için hücre başına 0,028 volt çıkarın
Yeniden şarj ederken - deşarj işleminde çıkarılan amper saatini yenilemeyi düşünün - çıkarılan şarjın% 104 ila% 112'sini değiştirmeniz gerekir. Ayrıca, yeniden şarj olma süresi deşarjın derinliği, ortam ve akü sıcaklığı, aküin yaşı / durumu ve şarj cihazlarının genel özellikleri gibi belirli değişkenlere bağlı olacaktır. Genellikle aküi orijinal kapasitesinin% 90'ına geri döndürmek için şarj süresinin% 60'ını almasını beklemelisiniz. aküi tamamen şarj etmek için şarj süresinin kalan% 40'ını alacak
Şarj oranı, aküin kendi kendine deşarj oranının altına düştüğünde veya ona eşit olduğunda, aküi yeniden şarj etme işleminin tamamlandığı düşünülmelidir. Örneğin, şarj oranı 3 amperde ulaştığında ve sabit kaldığında% 3 kendi kendine deşarj oranına sahip bir 100AH ​​aküin yeniden şarj edildiği düşünülmelidir.
Uyarı: Şarj GEL veya AGM akülerini eşitlemeyin!

Dengeleme, su dolu kurşun asit akülerde tamamen şarj olduktan sonra gerçekleştirilen aşırı voltaj aşırı şarjıdır. Su basmış bir aküin genel performansını ve ömrünü azaltabilecek birçok koşuldan ikisi olan tabakalaşma ve sülfasyonun ortadan kaldırılmasına yardımcı olur. Discover®'ya özel laboratuvar tasarımı, denge şarj algoritmaları tasarlanmıştır ve Discover® VRLA ürünlerimizin satıldığı her yerde satışa sunulan tüm Discover® tarafından önerilen Endüstriyel Ticari ücretlere dahildir. Görsel olarak Denge Şarj eğrisi, bitirme voltajındaki su dolu bir dengeleme yük eğrisine benzer, ancak asit tabakalaşmasını önlemek için değil, aktif madde dönüşümünü teşvik etmek için sıkı bir şekilde kontrol edilir. Discover's® denge şarj algoritmaları, dizelere takılan aküler, daha uzun plaka grupları kullanan daha büyük aküler ve / veya sürekli olarak yüksek oranda derin deşarja maruz kalan aküler için şiddetle tavsiye edilir.